اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

دبیر کل مجمع صلح ابوظبی: مشارکت صلح‌جویان در چارچوب‌بندی هوش مصنوعی مأموریت تمدنی آنها است.

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، حضرت شیخ محفوظ بن بیه، دبیرکل فوروم صلح ابوظبی، تأکید کرد که درگیر شدن صلح‌سازان در چارچوب‌بندی هوش مصنوعی، ریشه در رسالت تمدنی آنها دارد و جستجو برای بهترین استفاده از این فناوری جدید، ترجیح منافع و مزایای آن و کاهش خطرات و آسیب‌های احتمالی، تلاشی برای صلح جهانی و ساخت جوامع است.

این مطلب در سخنرانی وی در جلسه پایانی کنفرانس تاریخی بین‌مذهبی که در تاریخ ۹ و ۱۰ ژوئیه در شهر هیروشیمای ژاپن با عنوان “اخلاق هوش مصنوعی در خدمت صلح: ادیان جهان به ندای رم پاسخ می‌دهند” برگزار شد، مطرح شد. این کنفرانس با حضور و مشارکت آقای تارو کونو، وزیر تحول دیجیتال ژاپن، آقای برد اسمیت، رئیس شرکت مایکروسافت، آقای یوشیهارو توماتسو، رئیس ادیان برای صلح – ژاپن، و اسقف باکلیا، رئیس آکادمی پاپی زندگی، و سایر شخصیت‌های نمایندۀ ادیان برگزار شد.

آقای محفوظ بن بیه گفت که مشارکت فوروم صلح ابوظبی در این رویداد مهم تاریخی، تجسم دید امارات متحده عربی است که مشارکت تمدنی را رویکرد خود قرار داده و هدف آن سعادت انسان است. امارات با اطمینان و اراده ای راسخ قصد دارد نقش پیشتاز خود را در ساختن آینده بشریت ایفا کند.

وی توضیح داد که پیشگامی امارات در حوزه هوش مصنوعی که امروز مورد شناسایی و تقدیر بین‌المللی است، نه تنها از سطح بی‌سابقه سرمایه‌گذاری در این فناوری‌های جدید و ایجاد زیرساخت‌های لازم و وضع قوانین و مقررات ناظر بر آن ناشی می‌شود، بلکه از ادغام این چشم‌انداز در چارچوب استراتژی صلح جهانی از طریق توجه به قاب‌بندی این توسعه با اصول ارزش‌های انسانی که تضمین می‌کند علم خادم صلح و فناوری‌ها خادم انسان باشند، نیز ناشی می‌شود.

آقای بن بیه تعهد فوروم صلح ابوظبی به منشور اخلاقی هوش مصنوعی رم را تجدید کرد و یادآور شد که این فوروم اولین نهاد نماینده اسلام و جهان عرب بود که در این تلاش انسانی مشترک که هدف آن تدوین چارچوب قانونی هدایت‌شده توسط چشم‌اندازهای ارزشی برای راهنمایی و کمک به توسعه‌دهندگان فناوری هوش مصنوعی در پاسخگویی به الزامات اخلاقی بدون مسدود کردن خلاقیت و نوآوری آنها است، مشارکت کرده است.

وی همچنین به تلاش‌های کمیته دین و جامعه مدنی برای هوش مصنوعی که ریاست آن را بر عهده دارد، در انگلستان و مسیر مشارکت‌ها و همکاری‌هایی که از زمان تأسیس آن در دسامبر سال گذشته انجام داده است، اشاره کرد.

در بحث درباره محوریت دیدگاه صلح، آقای بن بیه تأکید کرد که جز صلح، چاره‌ای جز نابودی وجود ندارد و به همکاری برای ادامه حیات، صرف‌نظر از گسترش جنگ‌ها و تشدید درگیری‌ها، فراخوان داد. او گفت که صلحی که امارات در جهان مطالبه می‌کند و فوروم در آن چارچوب فعالیت می‌کند، تولد انسان جدیدی است با چشم‌انداز جدیدی از جهان، بر اساس ارزش‌های صلح، فضیلت و رحمت، تا خود و روابطش با همنوعان و سایر مخلوقات را بازسازی کند.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا